Nyomtatás

2016. szeptember 17., szombat

Gundel palacsinta

Isteni finom! :) A férjem megsütötte a palacsintákat, addig én elkészítettem a tölteléket, öntetet, gyorsan kihűtöttem egy vízfürdőben és máris ettük. Egyszer valamikor régen kipróbáltam már csak nem örökítettem meg. Íme a recept!

Palacsinta:

15 dkg liszt
1 tojás
2 dl tej
2 dl szódavíz
1/2 dl olaj


A tojást kikeverjük a tejjel, hozzáadjuk a lisztet, sót, olajat végül a szódavizet majd kisütjük.

Töltelék:

20 dkg dió
2 dl tejszín
ízlés szerint cukor
csipet fahéj
rum

A hozzávalókat összekeverjük, felfőzzük és lehűtjük.

Csoki máz

1.5 dl tej
10 dkg étcsoki
3 evőkanál cukor
2 tojás sárgája
2 evőkanál kakaópor
5 dkg vaj
rum

A tejet felmelegítjük, beletesszük a csokit. Ha felolvadt a csoki hozzáadjuk a kakaóport, cukrot. Levesszük a tűzről a tojások sárgáját jól elkeverjük benne majd a vajat is. Kihűtjük.

A palacsintákat megkenjük a töltelékkel, háromszögre hajtjuk, felét porcukrozzuk, felét leöntjük a csokoládé mázzal.

Ebből a töltelék mennyiségből 10 db palacsintát tudtam készíteni. A tésztából nem tudom hány darab jön ki, mert tripla adagot sütöttünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...