Nyomtatás

2016. augusztus 17., szerda

Bársonyos pokol

Aki szereti a csípős, édes ízeket annak kötelező! :) Már a név is csábító!
Egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam ajándékba ilyen lekvárt. Nem árulok zsákbamacskát, az én, a mi drága Lottinktól, aki évek óta segíti a győri gyermekeket egy karácsonyi vásár keretében, a Jóságsütivel. Anno csatlakoztam hozzá, mézeskalácsokat készítek erre a jeles alkalomra. No meg akit tudok bevonok e szép küldetésbe.
Visszatérve a lekvárhoz, Lottitól kaptam ezt az általa készítette gasztroajándékot. És amikor megkóstoltam az maga volt egyszerre a mennyország és a pokol :) Nagyon spóroltunk ezzel a finomsággal, idén elkértem tőle a receptet és elkészítettem egy nagyobb adagot. Csodás lett!


Hozzávalók (1 adag)

1 kg kápia paprika
1/2 dl víz
mokkáskanál só
ízlés szerint frissen őrölt bors
teáskanál frissen reszelt gyömbér
1 dl almaecet
30 dkg cukor
ízlés szerint chili paprika

A tisztított paprikát felkockázzuk (nem kell apróra, turmixolva lesz). Fazékba tesszük, ráöntjük a vizet, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a gyömbért. Takarék lángon főzzük, majd beleöntjük az almaecetet. Tovább főzzük, míg összeesik, levet ereszt. Ezután leturmixoljuk, visszaöntjük a fazékba. Beletesszük a cukrot, ízlés szerint az apróra vágott chili paprikát és tetszőleges sűrűségűre főzzük. Csírátlanított üvegekbe tesszük, lezárjuk, fejre állítjuk pár percre és száraz dunsztba rakjuk, míg kihűl.



Akinek gondjai vannak a magokkal az átpasszírozhatja. A chili paprikát ketté vágva szintén turmixoltam, bedobtam a kápiához.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...